همشهری آنلاین: شهردار تهران تاکید کرد: شهرداری تهران در ساخت تونل و ریل‌گذاری قابلیت‌های زیادی دارد، اما در شرایط کنونی ساخت تونل و ریل گذاری آسانتر از خرید واگن شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد باقر قالیباف روز شنبه در جریان افتتاح 114 پروژه ترافیکی ، عمرانی، فرهنگی و ورزشی شهرداری منطقه 14 شهر تهران با تاکید بر این که همواره در حال مقایسه عملکرد خود با چند سال گذشته فعالیت خود در شهرداری و یا 10 سال قبل هستیم، افزود: نسبت به سال‌های قبل عقب ماندگی و در عین حال رشد زیادی هم داریم و تاکنون سعی کرده‌ایم همزمان با پروژه‌های بزرگ و فرا ملی پروژه‌های کوچک و در سطح محلی را هم در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ترافیکی ادامه دهیم.

شهردار تهران با اشاره به جلسه‌ای که حدود 5/1 سال قبل با شورایاران منطقه 14 داشته است، یادآور شد: در آن زمان و پس از جلسه با شورایاران و ارزیابی از عملکرد منطقه متوجه شدیم که منطقه 14 نسبت به سایر مناطق از ظرفیتی که باید برخورد می‌بود، برخوردار نیست و به همین دلیل ضرورت تغییرات گسترده در این منطقه احساس شد.

وی با بیان این که در یک سال اخیر جهش و حرکت قابل توجهی در منطقه 14 رخ داده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های خوبی برای سال 89 و 90 در این منطقه صورت گرفته است و امیدواریم کمبودهای گذشته جبران شود.

قالیباف با اشاره به عبور خطوط مترو از مابین مناطق 13 و 14 ، تصریح کرد: دیگران فکر می‌کردند که ساخت مترو و تونل کار بسیار سختی است، اما در حال حاضر خطوط مترو با سرعت در مناطق جنوبی و شرقی تهران در حال گسترش است و به امید خدا تا پایان سال جاری خط مترو از «کلاهدوز» تا «اکباتان» تکمیل می‌شود.

وی تاکید کرد که روند ساخت تونل و ریل‌گذاری در حال حاضر برای شهرداری تهران بسیار ساده است و به عبارتی در حال حاضر ساخت تونل و ریل گذاری بسیار راحت‌تر از خرید واگن در شرایط کنونی شده است.

شهردار تهران خطاب به شهروندان حاضر در مجموعه ورزشی شهید «پورزند»، ادامه داد: در حال حاضر ساکنان این منطقه می‌توانند از خطوط BRT که از شرق و جنوب این منطقه عبور می‌کند ،‌ استفاده کنند و به زودی اتوبان امام علی (ع) نیز برای ساکنان این منطقه تکمیل می‌شود. 

وی در ادامه با اشاره به لایحه تصویب شده در شورای شهر تهران مورد حذف جریمه و بخشش هزینه‌های ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده، اضافه کرد: تجربه نشان داده که مردمی که در واحدهای فرسوده ساکن هستند، به طور عموم جزو افراد زحمت کش و محروم جامعه هستند که امکان ساخت و ساز و پرداخت جریمه را ندارند.

قالیباف در ادامه با اشاره به پروژه‌های ترافیکی محدوده منطقه 14، اظهار کرد: بزودی و با تکمیل اتوبان شهید «شوشتری» مشکلات اتوبان افسریه نیز برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: اتوبان شهید شوشتری از گردنه تنباکوچی تا رسالت و اتوبان شهید یاسینی تا پایان امسال تکمیل می‌شود و به این ترتیب تا اتصال این اتوبان به مجموعه بزرگراهی شرق تهران ورود خودروهای سنگین به اتوبان افسریه کم شده و بار ترافیکی این محدوده سبک‌تر خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات ترافیکی محدوده اتوبان افسریه، خاطرنشان کرد: هرچند که بسیاری از شهروندان معتقدند که با ساخت خط BRT در محدوده افسریه ترافیک آن بیشتر شده و عبور و مرور سخت‌تر من این حرف را قبول ندارم و اولویت را به خودروی عمومی می‌دهم.

وی افزود: به زودی خط BRT تجریش تا ترمینال جنوب نیز تا قبل از مهر ماه تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود و به این ترتیب بسیاری از خلاءهای ترافیکی این اتوبان نیز برطرف خواهد شد .

قالیباف اظهار کرد: اگر بتوانیم 50 نفر کنار خیابان ایستاده‌اند را جابجا کنیم، قطعا این کار را به عبور 50 خودروی شخصی اولویت می‌دهیم ، چرا که اصل در شهرداری تهران این است که کارها با بیشترین منفعت برای بیشترین تعداد مردم را انجام دهیم.

کد خبر 111758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز